Relaaaaax - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Saskia Kampen - WaarBenJij.nu Relaaaaax - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Saskia Kampen - WaarBenJij.nu

Relaaaaax

Door: Saskia

Blijf op de hoogte en volg Saskia

10 Februari 2016 | Thailand, Krabi

Onze overige dagen in Krabi hebben we lekker helemaal niks uitgevoerd.
Aan het zwembad gelegen, zo nu en dan een massage, uit eten, drankjes doen met andere mensen en lekker shoppen.
De zonsondergang hier is er eentje die ik écht moest fotograferen, prima gelukt zoals je op de foto's kunt zien.

We vertrekken uiteindelijk na een paar dagen Krabi, richting Koh Samui - een eilandje voor de kust.
Voor we richting de Ferry gaan, maken we nog een boottripje door de mangroven. Het is vandaag niet warm, maar HEET. We krijgen allemaal een hoed, leek wel een sombrero, om onze koppies en schouders een soort te beschermen. Tijdens het tochtje kwamen we langs wat mannen die aan het vissen waren, op hun manier. Echt bizar hoe primitief dat hier allemaal nog gaat eigenlijk. Gewoon met de hand, elke keer een visnet in en uit het water halen. En dat in die bloedhitte..
We zien overal vogeltjes vliegen, en ineens wordt Maarten half hysterisch als verderop een grote, blauwe ijsvogel in de boom zit.
Nou zitten ijsvogeltjes nooit echt stil, maar deze wel én hij was vrij groot. Met de verste zoom-stand op mn camera is het uiteindelijk gelukt om al varend een foto te maken, haha!

Na deze leuke, maar nogal warme tocht - gaan we richting Ferry.
We moest een uurtje of anderhalf met deze Ferry naar Koh Samui.
Ik heb nooit last van misselijkheid, maar nu wel. Die hele boot was ook volgestopt met mensen, jankende kinderen en niet iedereen rook even fris..dus het was even anderhalf uur strijden tot we bij het eiland kwamen.
Onze slaapplek was top! Aan het strand en een metertje of 300 van het centrum. We sliepen in ons eigen hutje, of bungalow was het meer, en de kamer was ook echt prima. 1 nadeel vond ik de douche, die was namelijk gewoon buiten. Een hokje naast je badkamer was het gewoon, wel tof - maar ik was gewoon bang voor spinnen terwijl ik aan het douchen was.

Koh Samui was echt onze chillplek. De laatste dagen zouden we rustig aan doen.. Lekker relaxen en genieten van de omgeving.
Een aantal keer ben ik overdag naar het strand gelopen om wat foto's te maken, we hebben met een hele groep lekker op het strand gegeten 's avonds, maarten is gaan footgolfen - ik vooral niet.
Dit eilandje was een prima afsluiting van onze reis!

Tags: KohSamui