Krabi - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Saskia Kampen - WaarBenJij.nu Krabi - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Saskia Kampen - WaarBenJij.nu

Krabi

Door: Saskia

Blijf op de hoogte en volg Saskia

02 Februari 2016 | Thailand, Krabi

We komen 'S avonds aan in Krabi en zien al meteen dat dit een levendige stad is. Ons hotel zit echt midden in het centrum en is mooi! Een zwembad voor de deur én op het dak..een grote open douche en hele grote kamer!
Een grote, lange straat vol eettentjes, winkeltjes, toeristen, café's, alles is hier aan de hand. Het is één grote drukke bedoeling, overal scheuren tuktuks en scooters, en overal schijnen lichten.
Wat ik nog vergeten wat te vertellen, is dat er ook continue reclame karretjes door de straten rijden die met veel lawaai, herrie en muziek omroepen dat er een Thai-boks wedstrijd in de buurt is.
Hier in Krabi was dat erger dan we eerder hadden meegemaakt, elke 5 minuten kwam er wel eentje langs.
We besloten meteen maar een beetje te kijken waar we de komende dagen misschien leuk en lekker konden eten, kochten wat souvenirs en zijn toen op tijd naar bed gegaan.

De volgende morgen wilden we graag een daytour maken naar de Phi Phi Islands. Die schenen echt heel mooi te zijn, van die geweldige baaien met witte stranden en kraakhelder water.
Het was vroeg toen we de boot in klommen, maar we moesten ook wel echt een hele tijd varen voor we een eilandje zagen.
Hier mochten we de boot even af om te snorkelen.
Nou ben ik eigenlijk echt geen fan van snorkelen, ik wil helemaaaal niet weten wat er in dat water leeft - maar ik ben eigenlijk ook wel nieuwsgierig en wil niks missen,
Dus ik met die snorkel in dat mooie water, eerst natuurlijk gehannes met water in die snorkel én bril, maar uiteindelijk heb ik dus een hoop mooie vissen gezien.
Ik was helemaal in mijn element tot iemand boven water kwam met zijn hoofd en enthousiast riep dat hij een "slang" in het water had gespot.
Hey hoi, Saskia is alweer op de boot.

Een stukje verder met de boot, kwamen we aan bij Maya Beach. Dit is het eiland waar "the Beach" met Leonardi Dicaprio is opgenomen. (Nee dames, helaas...hij was er niet die dag)
We konden hier gewoon even chillen. Achter het strand waren een hoop aapjes aan het klauteren, verder was er niet veel te doen, behalve genieten van het uitzicht dat je had als je op het strand zat.
Wat opviel waren de bordjes met "Evacuation Route", deze moest je volgen in geval van een Tsunami. Heel fijn.
Maya Beach is ongekend populair, vooral bij de Chinezen. Dat werd goed duidelijk toen wij verzamelden om verder te gaan. Wij waren tamelijk vroeg aangekomen, nét voor de drukte kennelijk.
Wij vertrokken en er kwamen letterlijk 6 grote boten vól toeristen aangesjeesd, plus nog een heleboel longtailbootjes, volgestouwd met mensen.

Volgende stop was Koh Phi Phi, dit kleine eilandje is vooral bekend omdat het in 2004, vol werd geraakt door een Tsunami. Hoe klein het er ook is, nog steeds zijn ze aan het bouwen. Phi Phi is echt héél toeristisch, veel backpackers zijn hier om te feesten en zo'n sfeer hangt er dan ook. Ik had echt het idee dat ik in Lloret de Mar of Chersonissos liep, iedereen lag zijn kater uit te slapen of was nog bezig met zuipen.

Snel weer naar de volgende stop - Railay Beach.
Dit is wél een heel leuk eilandje. Er werd hier volop geklommen op een rots naar het strand. Vind ik eng, maar zag er wel echt kicke uit.
Achter het strand was een pad vol met apen, werd ons verteld.
We kwamen er en ze hadden niet gelogen.
Deze aapjes leven van het voedsel dat de hotels hier weggooien in kliko's, dus blijven ze natuurlijk lekker in de buurt rondhangen. Geen moeite hoeven doen voor je eten is voor apen zelfs ideaal.
Ze zitten hier dus langs het pad, met heel veel tegelijk.
Nu zie ik ook pas hoe dom toeristen kunnen zijn. Een man verloor zijn hoedje aan een grijpgrage aap, bij een ander werd een appel uit zijn handen gestolen. Sommige mensen trekken een aap ook gewoon half uit een boom, en zetten hem op hun schouders voor een foto.
Bizar.
Na wat foto's en nog even chillen in het warme zeewater, gingen we terug naar het vasteland van Krabi.

Na het douchen, wilden we wat gaan eten.
Één van onze reisgenoten was bijna jarig en had een aantal keer laten vallen dat hij zelf thuis aan boksen deed. De mannen hadden onder elkaar dus een kaartje gekocht voor een Thai boks wedstrijd.
De mannen dus met zijn vieren in 1 tuktuk - hoe dan?
En de vrouwen lekker een drankje doen met elkaar.
Wij hadden een prima café gevonden om wat te drinken en waren vooral verbaasd over het feit dat er zoveel...omgebouwde mannen/vrouwen rondlopen door heel Thailand. Soms zag je het écht niet, tot ze gingen praten - dan hoorde je wel dat het een man was geweest, bijvoorbeeld.
De mannen kwamen tevreden terug van hun bokswedstrijd - lekker naar bed dus.