Watervallen zoeken. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Saskia Kampen - WaarBenJij.nu Watervallen zoeken. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Saskia Kampen - WaarBenJij.nu

Watervallen zoeken.

Blijf op de hoogte en volg Saskia

30 Januari 2016 | Thailand, Bangkok

Vandaag opnieuw een druk programma. We gaan Kayakken en daarna op zoek naar watervallen in de jungle. weliswaar met een route.

Na een fantastisch uitgebreid ontbijt, gaan we mee met onze gids naar de rivier. Ik had verwacht dat we zélf zouden moeten..roeien, maar deze beste man ging dat werk voor ons doen. Achteruit leunen en genieten van het uitzicht om ons heen dus, no problemo!

Onze gids is een enthousiaste Thai, die graag verteld over de omgeving. Hij verteld het jammer te vinden dat er veel Chinese toeristen komen, die het helemaal niet boeit wat hij te vertellen heeft. De week voor ons was er een Chinees meisje van 2 verdronken, gewoon omdat ouders het kind geen zwemvest aan hadden willen doen! Bizar toch?
Sowieso merken wij ook wel, dat de Chinese toeristen hier bloedje irritant zijn, maar hé - heel ander verhaal weer.

Terug naar de Kayak-tocht.
We varen rustig onder een boom met uitstekende takken door, waarop de man zachtjes iets fluistert en naar boven - boven ons hoofd wijst.
Daar ligt, op een tak, een knalgroene slang lekker een dutje te doen.
Die lag er al een dag of twee, want die had gegeten en ja, dan slaapt 'ie dus een aantal dagen en is hij dus makkelijk te vinden voor de gids.
Alles leuk en aardig, tijdens dit verhaal zit ik dus letterlijk ónder die slang. Doorvaren dus, meneer...dit vind ik niet zo prettig.

Volgende stop was een soort bocht. De hele stoet met kayakken stopt en één man mompelt iets tegen de anderen.
Dan staat hij op, en gaat hij KEIHARD schreeuwen, of brullen...of krijsen? Ik weet niet zo goed wat hij doet, maar het is vooral erg raar.
Onze gids zegt "Yes, for the monkeys".
Wat er dan gebeurd, was een complete plottwist - want in de verte ZIEN we gewoon apen aan komen slingeren. En geen kleine aapjes, nee hoor - best grote, écht wel apen.
Ze komen wild aanslingeren en weten natuurlijk gewoon dat deze man fruit bij zich heeft.
De apen lopen daarna gewoon over alle kayakken heen, op zoek naar nog meer eten.
Ook dit is weer zo'n geval van: Ik vind dit leuk voor een seconde of 30, maar haal die aap nu maar weer van mijn boot.
Ik bedoel, die hebben tanden hé...en groot ook!
Na deze hele belevenis, konden we rustig terug naar het hotel..

'S middags gingen we op pad met een groep mensen, naar de watervallen. Deze stonden echt goed aangeschreven en er schenen er een heleboel te zijn..
Nadeel: Het was ongeveer 3 kilometer lopen.
Nu hoor ik jullie denken; "3 KM loop je toch zo aan.."
Klopt, in Nederland wel ja. Hier is het rond de 40 graden, in een soort tropisch regenwoud waar het lekker benauwd is..en de weg loopt heuvel op, heuvel af.
Waarom gingen we dit doen? No one knows.

Dus, wij op pad.
Maarten was ik na 10 minuten al kwijtgeraakt, want die stopte bij elk vogelgeluidje om te kijken of hij een bonte vogel zag... Hey hoi, ik zie je wel bij die waterval.
Geloof me, als je in die bloedhitte loopt - klinkt die waterval met de minuut aantrekkelijker.
Ik denk dat we een uur hebben gelopen voor we een bordje tegenkwamen waar een nummertje op stond. Bleek dat er meerdere watervallen waren en dat we dus moesten kiezen welke we wilden zien.
Geen idee meer welk nummer we volgden, maar overduidelijk de verkeerde keuze.
We kwamen aan bij een waterval die we eerst compleet over het hoofd zagen. We stonden er zegmaar in terwijl we vroegen waar 'ie was.
Niet echt de hele trip waard, maar uit ellende zijn we toch maar in het stromende beekje (AKA Waterfall) gaan zitten om af te koelen. Echt kansloos.

Op de terugweg kwamen we ineens langs een groep apen die langs de weg in bomen zaten. 1 van die apen zat er echt voor om prachtige foto's te maken en bleef ook echt rustig zitten terwijl tien mensen de paparazzi uithingen. Een andere aap, bovenin een boom, droeg een kleintje bij zich. Zo schattig! Al durfde ik daar niet echt bij in de buurt te komen, blijft natuurlijk altijd erg onvoorspelbaar...zeker met een kleine er bij.

Hierna lekker met de groep gegeten en geborreld bij het hotel en op tijd naar bed. Morgen gaan we richting Krabi!