Cheow Lan Lake - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Saskia Kampen - WaarBenJij.nu Cheow Lan Lake - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Saskia Kampen - WaarBenJij.nu

Cheow Lan Lake

Door: Saskia

Blijf op de hoogte en volg Saskia

29 Januari 2016 | Thailand, Bangkok

Vandaag stond een excursie op het programma met hoge verwachtingen: een daytrip naar het Cheow Lan Lake.
Dit is een gigantisch stuwmeer, midden in Khao Sok.
Wij gingen eerst anderhalf uur varen met een longtailbootje, echt heel diep de natuur ga je in. Wat jammer is, is dat die bootjes een herrie maken! Die motortjes er achter zijn echt zonde, want het haalt het hele element van rust weg. We hebben ook onderweg vrij weinig vogels, apen of andere dieren gezien, want alles gaat ons uit de weg.

Uiteindelijk stoppen we bij een rotsformatie die je waarschijnlijk al 100 keer op een ansichtkaart hebt zien staan. Na een uitleg en wat foto's, toeren we weer rustig verder.
De boot gaat nogal hard over de golven van andere bootjes heen, waardoor we ook elke keer een lading water over ons heen krijgen. (Best lekker, het was nogal warm).

We stoppen bij een soort strandje, heel raar ineens dat er een strand is. Hier gaan we ter voet verder.
Een man met een gouden idee stond met een slechte variant van een koelbox mét blikjes cola, fanta, enzovoorts, bij het strandje. Hoe slim? Die liep natuurlijk flink binnen met al die toeristen die nog geen twee uur zonder drinken kunnen.
We krijgen van hem ook allemaal een wandelstok. Een beetje overdreven dacht ik nog, maar dat bleek toch verkeerd ingeschat.
Het pad wat we moesten lopen ging echt heuvel op, heuvel af...Soms ingebouwde trappetjes, maar 9/10 eigenlijk gewoon niet. Die stok was toch wel even mijn beste maat.

Volgende stop zien we al vanaf een heuveltje in het bos... Het ziet er heel vaag uit, echt alsof hier een orkaan doorheen is geraasd. Er liggen wat losse planken op het water, zo lijkt het, en er drijven vlotten van een soort bamboe op het water - alweer, met motortje er achter.
Een beetje twijfelend loop ik erheen, want mijn god wat gaan we nou weer doen...ik hoef ook weer niet in dit diepe water te belanden omdat mijn vlot toevallig toch niet zo goed in mekaar zit.
Uiteindelijk blijken die Thaise mensen briljant, want ook dit was weer prima vervoer. Motor was een stuk stiller dan de vorige, en ging langzamer.. Tussen die grote rotsen en dichtbegroeide jungle door, voel je je echt heel erg klein. Supergaaf.

We meerden aan bij een of andere rots, nóg een verassing...we gingen hier een grot in.
Nou moet ik er bij vertellen, rotsen beklimmen en grotten in zijn echt twee van mijn minst favoriete dingen. Ik vind het eng, en het is koud en donker, niks voor mij. Maar de gids verzekerde ons, dit móét je echt niet.
Uiteindelijk was dit een druipsteengrot, de beste man vertelde een heel interessant verhaal. Heel leuk allemaal, maar ik luisterde nergens meer naar, sinds ik een gigantische vleermuis had gespot op het plafond. Alles leuk en aardig, maar ik was vast aan het bedenken welke nooduitgang ik ging gebruiken zodra deze ging vliegen.

Uiteindelijk dus terug naar het vlot, terug naar de wandelroute, terug naar de bootjes en op naar onze verlaatte lunch.
De lunch, was fantastisch geregeld. We stopten bij een drijvend hotel, als het ware. Een stuk of 12 huisjes op het water, met in het midden een soort kantine of restaurantje waar we konden eten. Daarna hadden we even lekker een tijd voor onszelf om te chillen, zwemmen, enzovoorts.
Een beetje onwennig vond ik het om dat water in te springen, ik wil nooit weten wat er in dat diepe meer zwemt, maar ik heb het toch maar gedaan.
Er overnachten was echt belachelijk duur helaas.

In de namiddag weer terug naar het vasteland helaas. De natuur is hier echt overweldigend, je hoort continue apen brullen en vogels zingen, echt heel tof.

Terug in onze kamer, besloten we na het douchen toch nog lekker uit eten te gaan.
Ook in restaurants doe je hier je schoenen/slippers uit, dus je zit rustig aan op je blote voetjes te eten, haha.
Opnieuw, heeeeeerlijk zitten eten voor heeeeel weinig geld. Echt bizar hoeveel je hier betaald voor een voor, hoofd en nagerecht. Ik gok op nog geen 8 euro per persoon. En dan heb je echt véél gegeten en gedronken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Thailand

Rondreis van Bangkok, naar het zuiden van Thailand

Recente Reisverslagen:

10 Februari 2016

Relaaaaax

02 Februari 2016

Krabi

31 Januari 2016

Ao Phang Nga NP

30 Januari 2016

Watervallen zoeken.

29 Januari 2016

Cheow Lan Lake
Saskia

Actief sinds 29 Aug. 2018
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 9849

Voorgaande reizen:

28 Juli 2019 - 11 Augustus 2019

Zweden-Noorwegen

22 Mei 2019 - 25 Mei 2019

Citytrip Praag

23 September 2018 - 12 Oktober 2018

Namibië-Botswana-Zimbabwe

20 Januari 2016 - 11 Februari 2016

Thailand

Landen bezocht: